Tip: Interview met Hoogeveense Onderneemster Ana Diaz Leon van Skintouch

Interview met Hoogeveense Onderneemster Ana Diaz Leon van Skintouch

Gepubliceerd op: 19 juni 2013 4 min lezen Adis Nazareet

Dit is het derde interview van de “Online Ondernemend Hoogeveen” interview series. Dit keer met Ana Diaz Leon van Skintouch.
Bent u het zat om elke dag die wenkbrauwen bij te kleuren? Lees hier wat u daaraan kunt doen.

1. Wie is Ana Diaz Leon en wat voor bedrijf is Skintouch?

Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen, geboren in Sevilla (Spanje), opgegroeid in NL. Ondernemend, creatief en een doorzetter. Ik heb van 2004 tot 2008 een beautybedrijf gehad, ook Skintouch genaamd. Helaas kon ik destijds door prive-omstandigheden niet verder met mijn goedlopende bedrijfje. Daarna diverse andere werkzaamheden gedaan, o.a. in de administratie.

Na een burn-out van een jaar en moeilijk aan werk te komen, begon het weer te kriebelen om weer voor mezelf te beginnen. Ik miste mijn bedrijfje en dacht ik ga het weer proberen zodra het goede moment daar is. Sinds 1 juni 2013 ben ik gestart bij De Compaen.

2. Vanwaar je interesse voor een bedrijf in permanente make-up?

16 jaar geleden heb ik een opleiding Nagelstyling gedaan. Een jaar later begon het opleidingsinstituut (in Weert) waar ik Nagelstyling had gedaan met een nieuwe opleiding Permanent Make Up Specialiste. Zij waren één van de eersten die dat vak naar NL brachten vanuit de VS. Ik dacht dat is meer iets voor mij. Ik was altijd met make up bezig en Nagelstyling had ik binnen een jaar al genoeg van. Ik deed de opleiding en vond het ontzettend leuk om te doen. Elke huid, elk gezicht, elke wenkbrauw is anders, bij elke klant is het een uitdaging wat het resultaat gaat worden.

3. Welke marketingmethodes gebruik je online en/of offline op dit moment?

Via het internet het één en ander, heb op dit moment een website (die nog niet helemaal klaar is maar het belangrijkste staat er), die promoot ik o.a. via Facebook. Verder nog advertenties, ik sponsor een Gooische vrouwen Bingo, binnenkort ook naar het Jannes.

4.Welke werkt op dit moment het beste voor je?

Op het internet bereik je natuurlijk een hoop mensen. Daardoor komen ook veel ‘oude’ klanten terug die ik vroeger had. Maar vooral via mond op mond krijg ik veel klanten. Ik denk dat als je je werk goed doet, de klant de juiste aandacht geeft en tevreden de deur uitgaat, dat dat de beste reclame is.

5. Waarin onderscheidt Skintouch zich van andere bedrijven op het gebied van permanente make-up?

Ten eerste is er niet veel hier in het noorden vergeleken met de rest van het land op het gebied van PMU. Maar als ik Skintouch vergelijk met andere aanbieders dan denk ik dat we veel punten hebben waarin we ons onderscheiden: bijv. de techniek, in de 15 jaar dat ik PMU doe heb ik een eigen manier ontwikkeld van werken, de huid wordt niet beschadigd, de behandeling is een stuk minder pijnlijk en het resultaat is zeer natuurlijk en sneller zonder af te raffelen, de klant krijgt de benodigde tijd, er wordt veel aan de klant uitgelegd en niet te vergeten…veel overleg met de klant, zodat ze met een goed gevoel in de stoel zit.

6.Wat is “more” in de slogan: Skintouch, permanente make-up & more?

Het geven van trainingen en workshops, in PMU en Wimper-extensions. Heb er nog niet zoveel aandacht aan besteed. Skintouch zit nog maar sinds 1 juni in De Compaen, dus moet dit nog aan het rollen brengen, maar dat is nog niet gelukt omdat ik het vrij druk heb met de PMU behandelingen. Daarnaast nog het huishouden en de kinderen, maar het staat nog wel in de planning. Maar hoe dan ook, waar de klant om vraagt dat krijgt ze. Uiteindelijk loopt het toch anders dan ik gepland had, maar dat is niet erg.

De vraag naar behandelingen is op dit moment groter dan naar de trainingen. Ook ben ik bezig met een webshop, binnenkort worden we distributeur van Neicha wimper-extensions producten, via hen mag ik de trainingen geven. Ik mag het noorden (Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel) voor mijn rekening nemen.

Ook bied ik beauty-tattoo’s aan. Kreeg altijd de vraag van klanten of ik ook tattoo’s zette. Vroeger schilderde en tekende ik veel, dus dacht waarom niet. Het lijkt op PMU, alleen ietsje anders, ben daarom 2 jaar geleden hiermee begonnen en met behulp van één van de beste tattoeerders uit NL, Danny Lubeck, waar ik nog altijd terecht kan als ik ergens niet uitkom.

7. Welke behandeling wordt het meest gedaan op dit moment?

PMU….Ik merk dat in het Noorden PMU steeds meer bekendheid krijgt. Eerder had ik alleen klanten afkomstig uit het Westen (Amsterdam en Utrecht), het Zuiden van het land en Groningen. Tegenwoordig valt het mij op dat velen uit de dorpen in de buurt van Assen, Emmen en Groningen komen. Helaas maar weinigen uit Hoogeveen.

8. Heb je tips voor mensen die twijfelen of permanente make-up wel veilig is?

Is auto rijden veilig? Dat ligt aan de bestuurder en of je in een goede auto rijdt. Hetzelfde geldt voor PMU. Ga eerst op onderzoek uit en ga niet bij de eerste de beste goedkope specialiste een behandeling doen. Goedkope behandelingen betekent vaak goedkope en kwalitatief slechtere producten waar de specialiste mee werkt. Dat kan voor veel problemen zorgen, bijv. littekens, verkleuringen, ontstekingen. Ook niet elke specialiste werkt op dezelfde manier. Daarom spreek ik alleen voor mijzelf…met de juiste apparatuur, materialen en werkwijze is het veilig.

Ana, bedankt voor het nemen van de tijd voor dit interview! Wij denken dat het verhaal over de manier waarop permanente make-up kan worden toegepast nu een stuk duidelijker is voor iedereen.

Al 15 jaar ervaring in huis en een eigen manier van pijnloos behandelen.
Dat is Ana van Skintouch op en top!

Heb je nog vragen voor Ana? Of ben je geïnteresseerd in de werkwijze of producten van Skintouch? Neem dan even contact met ons op!