Interview Emiel Streutker: “Inmiddels komt 80% van de omzet uit online activiteiten.”

Gepubliceerd op: 26 november 2020 1 min lezen Matthijs Beumer

Mijn naam is Emiel Streutker, eigenaar van Baltussen Parket Onderhoud Service. Samen met Joost Baltussen ben ik 2008 gestart met ons bedrijf. Inmiddels ben ik al vier jaar alleen de eigenaar van beide bedrijven. Baltussen vloeren levert allerlei soorten vloeren, zoals parketvloeren, houten vloeren, gietvloeren, en pvc-vloeren. Parket Onderhoud Service is ons onderhoudsbedrijf waarmee we de gelegde vloeren onderhouden. Met beide bedrijven zijn we landelijk actief.

Toen wij in 2011 startten met online marketing, heb ik dit zelf in elkaar geknutseld. Gaandeweg kwamen we erachter dat dit niet werkte en een professionele partij een betere oplossing zou zijn. We besloten samen te werken met Rockwise, omdat wij online goed vindbaar wilden zijn. Door hun diensten hebben wij geen omkijken meer naar onze online activiteiten. Daarnaast worden wij ook op andere vlakken van online marketing ondersteund en krijgen wij maandelijkse updates. Hierin staan de meetbare resultaten in een overzicht verwerkt. Uiteindelijk zijn de resultaten van onze samenwerking veel, kwalitatief goede leads aan het einde van de maand. Ons familiebedrijf is gevestigd in Hoogeveen, maar inmiddels komt 80% van de omzet uit online activiteiten.

Onze relatie met Rockwise is in eerste instantie professioneel. Echter, door een informele sfeer worden ze vaak gebruikt als klankbord voor onze organisatie. Daarnaast vind ik het fijn om met de medewerkers van Rockwise te brainstormen over nieuwe acties of activiteiten. Ze komen zelf met idee├źn, waarmee ze ons verder helpen.

Wat wij heel prettig vinden is dat online marketing heel schaalbaar is. Dit betekent dat op het moment dat wij meer aanvragen willen in de regio Rotterdam, wij de campagnes online meer openzetten. Willen we wat minder aanvragen uit Friesland of Groningen? Dan zetten we de campagnes wat minder open. Daardoor is het heel erg schaalbaar en stuurbaar. We kunnen bepalen waar we onze klanten vandaan halen.

Een grappige herinnering aan de samenwerking met Rockwise is dat ik in het begin alleen keek naar het aantal pakketjes die naar PostNL werden gebracht. Pas toen Rockwise aan de slag ging, kwamen we erachter dat niet ieder pakketje daadwerkelijk geld opleverde. We zijn toen ook dingen gaan schrappen. Sindsdien behalen we met onze activiteiten ook daadwerkelijk rendement.

Ondernemers moeten ondernemen met Rockwise, omdat zij je totaal ontzorgen op het gebied van online marketing. En daarnaast ook zorgen voor een hoger rendement voor je bedrijf.