Tip: 1 Uur per week blog strategie voor de drukke ondernemers en marketeers

1 Uur per week blog strategie voor de drukke ondernemers en marketeers

Gepubliceerd op: 8 februari 2013 1 min lezen Adis Nazareet

Uit het 2012 inbound marketing rapport van HubSpot is gebleken dat 81% van bedrijven bloggen belangrijk tot zeer cruciaal vinden voor hun onderneming. En 70% van de marketeers geeft aan dat ze minimaal één keer per week bloggen. Hoe hoog staat het bloggen op jouw to do lijst?

Ik loop nogal vaak tegen prachtige websites aan van bedrijven met een blog of nieuwssysteem waarvan het laatste artikel meer dan dertig dagen geleden gepubliceerd is. De twee grootste argumenten die men hiervoor aangeeft zijn:

  • Er is geen tijd om te gaan schrijven
  • Men weet niet waar ze over moeten gaan schrijven

1 Uur per week effectief bloggen in 6 stappen

Een makkelijke basisstrategie hiervoor is om over probleemgevallen te bloggen die te maken hebben met je diensten of producten. Problemen die off-line worden gesteld worden vaak ook online gesteld. Hier zijn mijn zestal basispunten die je hiervoor kunt opvolgen:

  1. Schrijf problemen op van je klanten wanneer ze contact opnemen (telefonisch, email, etc.)
  2. Neem dertig minuten de tijd aan het eind van de week en schrijf een pakkend blogartikel hierover
  3. Beschrijf het probleem, geef een oplossing en toon je expertise in het artikel
  4. Zet er een duidelijk actiepunt in, zoals “neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies”
  5. Deel je blogartikel met je doelgroep via LinkedIn, Twitter, Facebook en overige kanalen
  6. Beantwoord vragen van je lezers die binnenkomen via de commentbox, LinkedIn etc.

Kwaliteit boven kwantiteit

Het aantal blogartikelen die je hebt staan op je blog doet er niet toe. Lezers eindigen op je blog omdat ze geïnteresseerd zijn in de onderwerpen die je inhoudelijk behandelt in een artikel. Als lezers tevreden zijn met de inhoud van een artikel, dan is de kans groot dat ze door oudere blogartikelen gaan bladeren. En hoe langer een lezer op je blog rondhangt des te groter de kans dat ze contact opnemen voor je producten of diensten.

Tijd voor actie!

Potentiële klanten zijn op zoek naar je diensten en producten om bepaalde problemen op te lossen. Met effectief bloggen kan je de concurrenten voor zijn en meer potentiële klanten online aantrekken.

Is er nog iets dat je weerhoudt van bloggen? Of heb je zelf wellicht aanvullende tips voor bloggen? Vergeet dan niet om even een bericht hieronder achter te laten!